Competentie ontwikkeling: Duidelijke competenties per taak/rol en interne trainers.
Psychologische veiligheid: Meerjarige aanpak voor een inclusievere organisatie.
Vitaliteitsaanpak: Landelijk actieplan voor vitaliteit.
Verzuimaanpak: Begeleiding van psychisch verzuim en eenduidig verzuimproces.
Kwaliteit & Zorginkoop
Kwaliteitskompas: Ontwerpen en implementeren van het ‘kwaliteitskompas’ voor Het Gasthuis, gebaseerd op het Generiek Kompas.
Cliënttevredenheid: Implementeren van een nieuwe stijl voor het landelijk CTO (Cliënttevredenheidsonderzoek).
Deskundigheidsbevordering medewerkers: Kennissessies op diverse thema’s (Wzd, diabeteszorg, klinisch redeneren, etc.). Operationeel maken van de expertgroep Wzd.
Palliatieve toolkit: Invoering op minimaal vijf locaties.
Optimalisatie Prisma & calamiteitenonderzoek: Verbeteren van werkprocessen en kennisniveau.
Voorbereiding en coaching nieuwe locatiemanagers & teams: Succesvolle opstart van nieuwe Gasthuizen door formulecoaching aan 5-8 nieuwbouwlocaties.
Intern audit programma: Uitvoeren van interne audits om de kwaliteit, visie en formule te waarborgen en te verbeteren.
ISO 9001 certificering: Opstarten en invulling geven aan het certificeringstraject met een nieuw bureau.
Contractering Wiz: Inkoopcontracten voor bestaande locaties, nieuwe en uitbreiding 2026.
Finance & Control
CSRD-rapportage: Invoering en optimalisatie van CSRD-rapportage.
Gebruik van data: Verbeteren van data-analyse en rapportage.
Contractbeheer en inkoopsysteem: Optimaliseren van het Purchase-to-Pay proces.
Verslaggeving: Versnellen van afsluitprocedures en verbeteren van rapportagevormen.
Facilitair en Vastgoed
Gebouwen: Verbeteren en uitbreiden van het Meerjaren Onderhoudsplan (MJOP) met conditiemetingen van gebouwen en installaties. Uitvoeren van diverse tenders voor onderhoud van gebouwen en installaties, inclusief E&W, bouwkundig onderhoud, en schilderwerk.
Veiligheid: Implementeren van gebouwpaspoorten en herzien van BHV-plannen.
Energie & Water: Tender Gas/ Electra. Ontwikkelen van een dashboard voor inzicht in verbruik en productie van water, elektriciteit en gas.
Schoonmaak: Verbeteren van de kwaliteit van schoonmaak en onderhoud. Implementeren en bijsturen van schoonmaakprogramma’s en instructies.
Tuinen: Uitwerken en realiseren van tuinplan met focus op duurzaamheid, klimaat en dementie.
Meubilair: Ontwikkeling meerjaren meubelplan met oog op duurzaamheid.
Mobiliteit: Onderzoek nieuwe mobiliteitspartners (lease).
Duurzaamheid: Implementatie duurzaam koken en verminderen en scheiden van afval.
Vastgoed
Het Gasthuis groeit tot en met eind 2027 naar 48 vestigingen; Indien Maastricht alsnog opent naar 50 vestigingen.
Snellere groei door acquisitie van dubbele locaties en een combinatie met het “Seasons” concept.
In 2025 zal acquisitie gericht zijn op een aantal nieuwe locaties in voorkeursgemeenten, clustering bij bestaande locaties en combinaties met het ‘Seasons’ concept van Amvest en een nieuw assisted-living concept van BPD.
Marketing & Communicatie
Uitrollen van een nieuwe visuele identiteit: Consistente uitstraling in alle marketing- en communicatie-uitingen.
Versterken van de (hernieuwde) positionering: Door herkenbare communicatie en authentieke content.
Employer branding & kandidaatwerving: Ontwikkelen van een wervingscampagne om talent aan te trekken en te behouden.
Klantwerving: Optimaliseren van de middelenmix en testen van nieuwe kanalen en technieken.
Actieve verwijzersmarketing: Versterken van relaties met verwijzers zoals huisartsen en zorgprofessionals.
Online marketing: Vergroten van de online zichtbaarheid en vindbaarheid.